English
Nederlands, met frietjes en stoofvleessaus.

Realiteit op maat

De revolutie die virtual reality de komende jaren zal betekenen in de manier waarop we entertainment, sport, cultuur, toerisme, zorg en andere menselijke belevenissen zullen ervaren, maakt er meteen ook een efficiënte nieuwe media- en contentmarketingtool van. Het is een werkend en efficiënt kanaal om je boodschap naar buiten te brengen en er een unieke virtuele wereld rond te bouwen, die je publiek vrij kan verkennen en die aanvoelt alsof het er met zijn twee voeten in staat. Sevenedge helpt je bij het bouwen van die wereld. Als VR-expert kunnen wij, vandaag al, creatieve VR-oplossingen op maat maken, rond eender welke ervaring. Niets is onmogelijk: de technologie heeft geen geheimen voor ons, en onze creativiteit staat op scherp. We wachten erop om door jou te worden uitgedaagd.

Onze Sevenedge cardboard ontvangen?

Bekijk hier de VR 360 Trailer

Basic

De Cardboard is, letterlijk, een kartonnen VR-bril, waarin de gebruiker zijn eigen Androidsmartphone het scherm en de computereenheid is. Dat maakt er een heel mobiele VR-toepassing van, die tegelijkertijd toegankelijk is (eindgebruikersprijs van een Cardboard is zo'n €15,00) én overal kan worden beleefd, zonder dat er een computer in de buurt hoeft te zijn. Ideaal om een uitgesproken breed publiek je VR-ervaring te laten beleven. Bekijk hier onze City-VR case ter illustratie: VR City

Mid-range

Ook Samsungs Gear VR is een uitgesproken mobiele VR-toepassing, waarin gebruikers hun eigen smartphone moeten klikken en waarvoor geen externe computer nodig is. De beeldkwaliteit ligt echter hoger dan bij de Cardboard, er is - dankzij het aanraakpadje aan de zijkant - meer input mogelijk en het zit heel wat comfortabeler. Dat laatste maakt de Gear VR geschikter voor langere VR-ervaringen. Zoals een die Sevenedge momenteel bouwt voor het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika in Tervuren. Bekijk hier een trailer: Midden-Afrika museum Tervuren

High-end

'High-end'-systemen, zoals Oculus Rift, HTC Vive en PlayStation VR, leveren een hoge beeldkwaliteit, bevatten positietracking, en komen met controllers die meer interactie met de virtuele omgeving mogelijk maken. Dat soort systemen wordt aangedreven door een externe computer in plaats van een smartphone, en vermindert daardoor ook de mobiliteit. Maar de superieure VR-ervaring rechtvaardigt meestal de investering: zie bijvoorbeeld ons VR-Lab project voor Historium Brugge waar we Brugge uit de 15de eeuw tot in de kleinste details hebben nagebouwd: Historium VR studycase

Augmented

Toekomstige Mixed Reality- of technologie, zoals Microsoft HoloLens, laat de 'echte' realiteit en een virtuele werkelijkheid mooi in elkaar vallen. Dat levert momenteel nog onvermoede toepassingen op: stel je een bril voor waarmee je een gamewereld tevoorschijn kunt toveren in een huiskamer of kantoorruimte. De allereerste commercieel verkrijgbare MR-brillen worden begin 2017 verwacht maar Sevenedge experimenteert nu al met vroege prototypes.

Hoe VR je marketing content toolbox uitbreidt

Virtual reality helpt je om een doeltreffender marketingverhaal te brengen, en een diepere connectie te maken tussen de consument en je merk. Een VR-ervaring sleept je consument voor langere tijd mee: ze creëert een unieke, persoonlijke belevenis. Sevenedge ging erg vroeg van start met VR: nog voordat de eerste consumententoepassingen op de markt kwamen, experimenteerden we al met vroege versies ervan. Maar het gaat ons om meer dan het prestige van de early adopter: VR versterkt ook de mogelijkheden om de aandacht van je consument te trekken, hem te entertainen, en hem informatie bij te brengen. Om, met andere woorden, aan marketing te doen.

VR is een uitstekende showcasing-technologie, waarmee je virtuele rondleidingen door je bedrijf, fabriek of evenementslocatie kunt geven, of een virtuele 'sneak preview' kunt tonen van toekomstige producten. Je kunt er toegang mee geven tot locaties die fysiek misschien niet zo toegankelijk zijn.

Even belangrijk is dat VR je publiek entertaint: je kunt het dingen laten doen en verkennen waar het normaal gezien niet de kans toe heeft, of die het aspireert, zoals een bezoek aan een buitenlandse stad of een wandeling op de Maan. Het creëert een emotionele connectie, en differentieert je merk van dat van de concurrentie.

Bovendien is VR een efficiënt medium om informatie te verstrekken. Het levert mogelijkheden om een groot publiek dezelfde demonstratie te geven zonder dat iedereen zich daarvoor moet verplaatsen, en maakt je product meteen 'tastbaar', voordat het fysiek in handen van de consument hoeft te worden gebracht.

Bekijk onze showreel met VR projecten.

Geïnteresseerd in een eigen VR project?

Klik & sleep je muis om rond te kijken

Beweeg je toestel om rond te kijken